FAQ

Intrebari frecvente

Operatiunea de Chiptuning reprezinta optimizarea parametrilor unei memorii numita Eeprom. Aceasta memorie face parte din computerul de motor sau ECU(Electronic Control Module) asa cum este el cunoscut in cazul masinilor de noua generatie. De retinut este faptul ca memoria Eeprom inglobeaza toate datele si hartile de functionare ale motorului si ea poate fi de doua feluri :

1. Eprom de tip vechi, este acea memorie care se poate scrie o singura data

In acest caz, operatiunea de chiptuning cunoscuta si sub denumirea de chiptuning clasic se efectueaza scotand efectiv memoria din placa de circuite pentru a fi citita apoi se inlocuieste cu alta modificata.

2. Eeprom de noua generatie, este al doilea tip de memorie intalnit, care are avantajul ca poate fi stearsa si rescrisa de multe ori, numita si memorie Flash (de aici si Flashtuning)

Operatiunea de citire si modificare in cazul unei memorii rescriptibile se poate efectua in trei modalitati: prin Chiptuning clasic in cazul in care nu exista protocoale de comunicare cu ECU(computerul de motor), prin Flashtuning / OBDtuning cand exista posibilitatea de conectare pe mufa ECU-lui sau pe mufa de diagnoza a masinii si, cea de-a treia modalitate, in Boot mode. In aceasta ultima situatie, ECU este desfacut si se face conectare direct pe pini fara insa a lipi sau dezlipi ceva din acesta.

Timpul de lucru variaza. In functie de tipul de Eeprom si implicit de operatiunea de citire descrisa anterior, o modificare poate dura de la 20-30 minute pina la 3-4 ore.

Posesorii de masini cu motoarele turbo in general stiu ca, acestea au in componenta lor un turbo compresor care comprima aerul asa ca admisia de aer in motor se realizeaza cu presiuni de peste 0.5bar. Remarcabil este faptul ca se poate ajunge la presiuni de peste 3 bar la turbodieselurile de noua generatie ca in cazul motorului de la BMW 50d cu trei turbine. Asa se explica de ce un motor cu o capacitate mica poate atinge puteri pe care un motor aspirat le va avea doar cu o capacitate cilindrica dubla sau mai mare.

O operatiune de chiptuning atent si corect efectuata in cazul motoarelor aspirate le poate aduce acestora un castig de pina la 10% mai multa putere si cuplu. In cazul in care exista resurse, cu cateva modificari mecanice de genul inlocuirea axei/axelor cu came, a evacuarii complete cu catalizator sport , filtru de aer sport si chiar benzina de curse, chiar si motoarele aspirate pot inregistra cresteri de putere semnificativ mai mari.

Din cauza diferentelor climatice si a calitatii carburantului coroborat cu fapctul ca orice utilizator fie el unul careintelege si stie de ce trebuie sa respecte intervalele service ale masinii si nu alimenteaza cu carburant de proasta calitate , fie el unul care nu respecta si nu intelege aceste lucruri , inginerii proiectanti , trebuie sa ia in calcul toate aceste posibilitati ba chiar mai mult trebuie sa respecte si norme riguroase de poluare, acest fapt conducand la un soft sigur in toate situatiile si cu multe elemente de siguranta.

Astfel Dimsport S.R.L. intervine acolo unde trebuie cu profesionalism si experienta de peste 12 ani in acest domeniu si face ca noul soft sa se potriveasca acelori soferi entuziasti care au grija de masina lor si stiu ce sa ceara de la motorul masinii.Noi modificam softul in asa fel incat el sa fie la fel de sigur ca cel de fabrica dar cu tot potentialul motorului dezlantuit.

In mod cert, nu. Motoarele masinilor noastre, indiferent ca sunt mai vechi sau mai noi, sunt prevazute chiar de catre constructor de pe banda de asamblare din fabrica sa suporte un plus de putere de peste 50% din puterea initiala.

Iar explicatia cea mai plauzibila si la indemana este aceea pe care cu siguranta toata lumea o cunoaste deja: multi producatori au pus acelasi motor dar cu puteri diferite pe un model auto sau pe modele diferite.

Pe langa diferenta evidenta de pret, singura deosebire dintre acestea este cea legata de software cum este in cazul Vw Golf 2.0 tdi CR 110cp si 2.0 tdi CR 140cp.

Chiptuning-ul, pe langa o crestere de putere evidenta, prezinta inca un mare, mare avantaj. Astfel ca, daca dupa modificare conducatorul auto reuseste sa pastreaze stilul de condus avut anterior, se va putea observa o scadere a consumului de carburant cu pina la 10% din vechiul consum.

Exista insa si cazuri fericite in care aceasta valoare poate fi depasita sau chiar dublata astfel ca, practic in cateva luni de functionare cu noul soft, costul modificarii poate fi acoperit in intregime. Cum este posibil acest lucru?

Explicatia este relativ simpla: cresterea cuplului motor ajuta masina sa accelereze mai repede iar rulajul pentru o perioada mai lunga de timp la viteza de croaziera (unde se inregistreaza cel mai redus consum), duce la economia de carburant.

Operatiunea de revenire la softul original este posibila in orice moment si in mod gratuit. De retinut insa ca, orice interventie neautorizata de noi care s-a realizat intre timp asupra softului motorului de catre terte persoane, ne absolva de orice raspundere si reclamatii ulterioare.

Aceasta este una din cele mai frecvente intrebari ale clientilor, in particular cei cu masinile aflate inca in garantie sunt preocupati de acest aspect. Raspunsul este nu, Chiptuning-ul nu poate fi detectat la service-ul dealerului intrucat acesta nu poate citi softul din masina si nu nici nu poate determina daca exista modificari comparativ de softul original.

Desigur, se pot face speculatii pe aceasta tema. Unele pertinente, alte nu. In general insa, pentru interventiile complicate care se vor face asupra vehiculului, altele decit revizia normala, se recomanda scrierea softului original lucru care, la firma noastra, se efectueaza in mod gratuit.

In zilele noastre, tehnologia este suficient de avansata astfel incat motoarele moderne nu mai intampina aceasta problema. Chiar si atunci cand sunt operate modificari cu cresteri mari de putere, poate creste temperatura in camera de ardere insa intr-un mod extrem de sensibil.Nu exista nici un pericol pentru motor sau pentru fiabilitatea acestuia pentru ca atat motorul cat si si sistemul de racire aferent acestuia sunt capabile sa raceasca fara nici un efort.

Intentia noastra este aceea de a veni in ajutorul dumneavoastra si a simplifica modalitatea prin care puteti accede la informatiile dorite. Astfel cu ajutorul configuratorului nostru din site, alegeti mai intai producatorul, apoi modelul si motorizarea .In cazul in care masina nu se regaseste in configurator, va rugam sa ne contactati intrucat exista posibilitatea ca anumite motorizari sa nu fie inca adaugate in lista.

Stagiile de modificare sunt create pentru a acoperii toate variantele de cerinte posibile.Daca insa vi se pare ca nu gasiti unul potrivit atunci un custom tuning/Stage Race va rezolva problema.

Stagiul Eco - promite o crestere foarte mica de putere el incearca optimizarea cuplului care sa duca la o scadere importanta a consumului de carburant.

Stagiul 1 - Este optimizarea softului pentru a obtine o crestere medie de putere si cuplu la un pret imbatabil.

Stagiul 2 - Acest stagiu este adevarata optimizare a softului motor pentru a obtine maxim de putere si cuplu in deplina siguranta pe configuratia originala a masinii.Ea este posibila datorita experientei noastre de peste 12 ani in domeniu si a "know how-ului" .In acest stagiu cresterile pot ajunge in functie de motorizarea dvs. si pina la 30% mai multa putere.

Stagiul Race sau Custom Tuning - sunt acele optimizari facute dupa cerinte speciale la configuratii speciale in conditii speciale si care pot necesita mai multe interventii asupra ECU-lui , fapt care atrage dupa sine un timp de lucru indelungat si un pret aferent.

Acestea sunt in general lucrari ample unde masina primeste piese mecanice cum ar fi un kit de turbo mai mare sau o axa cu came sport si optimizarea parametrilor necesita foarte mare pricepere, cunostinte vaste mecanice si software dar nu in ultimul rand o mare experienta. Rezultatul fiind pe masura, unul demn de invidia tuturor pasionatilor.

Anulare DPF sau Anulare Filtru de Particule este o operatiune formata din doua parti:

- senzorii masinii trebuie sa ramana in evacuare deoarece ei sunt folositi de catre ECU si la alte functii decit cele de monitorizare filtru de particule.

 - iar cea de-a doua este modificarea softului motor pentru ca el sa functioneze fara filtru departicule si fara a mai efectua regenerarea acestuia periodica. Aceasta din urma fiind si cauza principala pentru care multe masini au probleme serioase care duc pina la distrugerea motorului din cauza contaminarii uleiului motor cu motorina.

Practic marele avantaj al acestei operatiuni este acela ca masina nu mai efectueaza regenerari si din aceasta cauza scade drastic consumul de carburant, apoi nu se mai contamineaza uleiul motor cu motorina si nu mai supraincalzeste evacuarea masinii(in timpul regenerarii temperatura in evacuare creste peste 600 Grade Celsius ) fapt care duce la o fiabilitate crescuta a motorului si subansablelor acestuia.

- una este cea in care practic se inlatura fizic de pe masina filtrul de particule astfel incat toti

Dtc Off inseamna anulare anumitor coduri de defect ca ele sa nu mai apara in bord niciodata. De exemplu avem pe diagnoza un cod de eroare care ne semnaleaza ca motorul are clapeta de la admisia variabila defecta electric (conditie in care masina poate functiona perfect si fara aceasta, deoarece ea poate fi defecta ca nu isi poate realiza testul de initiere insa nu este afectata functionarea ei efectiva).In acest caz se poate anula din soft ca acest cod de eroare sa nu mai apara niciodata. Astfel se scapa de enervantul bec aprins in bord "Check Engine".

EGR Off este modificare de soft care permite ca motorul sa ruleze cu valva EGR inchisa complet tot timpul.Ea fiind inchisa complet in softul original doar atunci cand motorul ruleaza cu acceleratia in pozitia 100%.( EGR = valva care recircula gazele partial nearse din evacuare in admisie, fapt ce atrage dupa sine colmatarea admisiei cu un amestec de ulei cu funingine)

In acest caz, va aflati intr-o dilema cel putin de ordin financiar dar problema este una foarte delicata si complicata.

In cei peste 12 ani de existenta pe piata de tuning din Romania, am observat o scadere considerabila a preturilor pentru aceste servicii. Cum se explica fenomenul? In principal prin aparitia unor scule de tuning clonate achizitionate la preturi mici, de o calitate indoielnica si care pot produce pagube devastatoare (care pot face ECU-ul motor sa nu mai functioneze). Avand in vedere ca ele se vand pe internet la sume derizorii si vin la pachet cu CD si un un numar mare de file deja modificate, a existat tentatia transformarii unora in “specialisti “ ai tuningului aparuti peste noapte. De ce sunt ei un real pericol? Pentru ca ei modifica file fara sa cunosca hartile si elementele ce trebuie modificate, parametrii si rezultatele generate. O simpla crestere procentuala a unor harti despre care nu stii la ce sunt  conectate si ce semnifica ele, nu inseamna optimizare si fara o corelare foarte atenta intre elementele acestor harti, nu se obtin rezultate sigure din punct de vedere tehnic, al sigurantei si al performantei.

Este adevarat ca in trecut un ECU avea aproximativ 30 harti si alte cate zeci de puncte de configurare, dar in zilele noastre orice motor diesel are peste 1000 de harti si mii de puncte de configurare plus optiuni. In plus orice fila citita din ECU motor contine date de configurare, serie de caroserie si date ale imobilizatorului, elemente care sunt unice pentru fiecare masina in parte. In momentul in care un amator va scrie in masina o fila dintr-o clona, in acel moment dumneavoastra pierdeti aceste date iar vehiculul ramane fara imobilizator, fapt care atrage dupa sine o multitudine

de probleme. Modificarile facute de un profesionist tin cont de toate piesele de pe motor si nu va modifica valori la care acestea nu ar putea ajunge. Datele trebuie corelate cu configuratia masinii si cu riguroasele norme de poluare din care autoturismul face parte.

Asadar, nu va lasati pacaliti de aparente si de preturi mici!

O  firma  serioasa ofera garantie pe viata la  softul modificat, posibilitatea  rescrierii in caz ca este nevoie, cresterea de putere si cuplu garantata. Aparatura pentru citire si scriere poate fi achizitionata relativ usor insa experienta si “know how-ul” sunt elemente nepretuite care se obtin cu multa munca si intrun timp indelungat.

IMPORTANT: Asigurati-va ca vi se emite factura si chitanta pentru operatiune!Un platitor de taxe si impozite nu poate da niciodata un pret aberant de mic !

NOUTATI

MB AMG GT 4.0 V8 BiTurbo 510Cp primeste modificare by DimSport MB AMG GT 4.0 V8 BiTurbo 510Cp primeste modificare by DimSport

MB AMG GT 4.0 V8 BiTurbo 510Cp primeste modificare by DimSport si ajunge la 620Cp si 850Nm.  ...

Porsche Cayenne 3.0 TDI 262Cp primeste Stage 2 By DimSport Romania Porsche Cayenne 3.0 TDI 262Cp primeste Stage 2 By DimSport Romania

Porsche Cayenne 3.0 TDI 262Cp primeste Stage 2 By DimSport Romania     ...

Porsche Macan 3.0 D 211cp - Stage 2 - 295Cp by DimSport Romania Porsche Macan 3.0 D 211cp - Stage 2 - 295Cp by DimSport Romania

Porsche Macan 3.0 D 211cp - Stage 2 - 295Cp by DimSport Romania     ...

Land Rover Range Rover 3.0D 258Cp primeste Stage 2 By DimSport Land Rover Range Rover 3.0D 258Cp primeste Stage 2 By DimSport

Land Rover Range Rover 3.0D 258Cp primeste Stage 2 By DimSport   ...

Vw Golf 7 2.0 TDI CR 150Cp - Primeste Stage 2 by DimSport Vw Golf 7 2.0 TDI CR 150Cp - Primeste Stage 2 by DimSport

  Vw Golf 7 2.0 TDI CR 150Cp - Primeste Stage 2 by DimSport     ...

Mercedes CLA 200 1.6 16v Turbo 154 Cp Mercedes CLA 200 1.6 16v Turbo 154 Cp

Mercedes CLA 200 1.6 16v Turbo 154Cp primeste Stage 1 By DimSport si ajunge la 195Cp si 300Nm . &...

Citroen C4 primeste modificare DimSport Citroen C4 primeste modificare DimSport

Citroen C4 primeste modificare DimSport ...

SAAB 93 1.9 CDTI primeste modificare DimSport SAAB 93 1.9 CDTI primeste modificare DimSport

SAAB 93 1.9 CDTI primeste modificare DimSport ...

Vw Passat 2.0TDI CR primeste modifcare DimSport Vw Passat 2.0TDI CR primeste modifcare DimSport

Vw Passat 2.0TDI CR primeste modifcare DimSport ...

scroll up